Retourneren en Omruilen
Gratis retourneren in Nederland en België.
Als u niet tevreden bent over het ontvangen product kunt u het, mits ongebruikt en in originele staat en, indien mogelijk, in originele verpakking binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. U kunt dan een ander product bij ons uitzoeken of uw rekening laten crediteren conform onze voorwaarden.
Gratis retourneren in Nederland
Emounting Retouren
Retourzendingen zonder identificatie van ordernummer (op pakbon of factuur ORDXXXXX) kunnen we helaas niet in behandeling nemen.
U kunt zonder kosten uw retouren versturen mits u gebruik maakt van het antwoordnummer.
Pakketten die niet door de brievenbus gaan moeten op het postkantoor aangeboden worden. Zij voorzien uw pakket van een label met tracking. U ontvangt dan tevens een bewijs van verzending.
Gratis retourneren vanuit België
Wilt u retour sturen vanuit België, vraag dan per e-mail een gratis POSTNL retourlabel aan bij ons. We maken dan een POSTNL label aan dat u kunt uitprinten en op het pakket kunt plakken.
Als het pakket voorzien is van dit label kunt u uw retourzending kosteloos afgeven op een POSTNL postkantoor locatie. Het label is voorzien van tracking zodat u en wij het verloop kunnen volgen. Wij raden u aan het verzendlabel, dat voor de heenzending is gebruikt, van het pakket te verwijderen.
Retourzendingen zonder identificatie van ordernummer (op pakbon of factuur ORDXXXXX) kunnen we helaas niet in behandeling nemen.
OMRUILEN
Verkeerde keuze gemaakt of past iets niet? Omruilen gaat bij ons ook makkelijk. Gewoon de om te ruilen onderdelen met pakbon of factuur terugsturen naar ons (zie retourneren Nederland of België ). Op de pakbon of factuur duidelijk het artikelnummer vermelden dat u retour wilt ontvangen.
Is het onderdeel duurder dan mailen we een betaallink voor bijbetaling. Is het goedkoper dat boeken we het bedrag terug op de gebruikte betaalwijze (b.v. iDeal. Paypal).
We doen ons best om de omruiling z.s.m. uit te voeren. Kunt of wilt u niet wachten dan kunt u beter zelf het juiste onderdeel bestellen en de "verkeerde" onderdelen retour sturen. Die worden dan gecrediteerd na binnenkomst en controle.
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 30 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Modelformulier voor herroeping (DOWNLOADEN PDF)
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen, formulier invullen is niet verplicht! De wetgever heeft het verzonnen, wij vinden het onzin.)
U kunt zonder kosten uw retouren versturen*. Pakketten die niet door de brievenbus gaan moeten op het postkantoor aangeboden worden. U ontvangt tevens een bewijs van versturing.
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
herroept/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.